Je hebt een nieuwe website laten maken. Wat nu? In de afgelopen maanden merkte ik bij verschillende ondernemers een soort misplaatste verwachting dat de nieuwe website vanzelf, binnen een week of zo op de eerste pagina van Google zou verschijnen. Helaas…

Nieuwe website

Juist om teleurstelling hierover te voorkomen, breng ik dit onderwerp altijd ter sprake bij het gesprek dat voorafgaat aan het maken van de website. In dat gesprek probeer ik zo min mogelijk jargon te gebruiken, maar toch is het heel lastig om duidelijk te maken wat je wel- of juist niet moet doen om je nieuwe website gevonden te laten worden door de zoekmachines.

Oeps, daar heb je de eerste term al. Zoekmachines, zoekwoorden, zoekmachine-optimalistie, domein-naam : allemaal termen met een zweem van hocus-pocus. Ik begrijp heel goed dat je als ondernemer geen tijd hebt om je in alle details te verdiepen. Maar toch wordt een aantal beslissingen van je verwacht, en die kun je maar beter goed geïnformeerd nemen.

nieuwe website - zoekwoordenDe komende weken ga ik een serie artikelen schrijven met daarin de minimaal noodzakelijke feiten, zodat je tijdens het bouwen van uw nieuwe website, maar ook in de periode daarna, de juiste beslissingen kunt nemen. Ik zal me daarbij beperken tot de grote lijnen, de belangrijke feiten.

Opbouw van de serie

  • De Nieuwe Website is Klaar : Wat Nu? – Introductie
  • Een Nieuwe Website : Zoekmachine optimalisatie – Wat is dat?
  • Een Nieuwe Website : Optimalisatie van Pagina’s en Artikelen

De artikelen zullen een mix bevatten van achtergrond informatie en practische tips. Heel veel zaken kun je als ondernemer zelf doen, maar wil je dat ook? Wil je er tijd voor vrijmaken, of het door een ander laten doen? Ik hoop dat je na afloop van deze serie de juiste beslissingen kunt nemen over uw website.

Heb je vragen over zoekmachine optimalisatie, dan kun je ze hieronder posten. Misschien kan ik uw vraagstelling meenemen in éen van de artikelen. Ik ben zeer benieuwd naar uw reactie(s)

Hier vind je deel 2 :  Zoekmachine optimalisatie – Wat is dat?

About Albert Hoogendoorn

Albert Hoogendoorn is de eigenaar van AH Webdevelopment, een jong bedrijf dat wordpress websites en webshops maakt voor (veelal startende) ondernemers, zzp-ers, particulieren en non-profit organisaties. Vraag een offerte aan. | Neem contact met me op.

No Comments

Be the first to start a conversation

Leave a Reply

  • (will not be published)