Het belangrijkste uitgangspunt van mijn werkwijze is dat je als klant vanaf het begin tot het eind betrokken bent bij de totstandkoming van je website. Hoe goed het intake gesprek ook is geweest, inzichten kunnen altijd veranderen, waardoor er tijdens het bouwen zaken aangepast moeten worden.

Je kunt in dit hele proces de volgende fases onderscheiden:

Werkwijze fase 1 : Oriëntatie en intakegesprek

In die volgorde. Dit is een uitermate belangrijke fase, en het is goed dat je als klant al heel vroeg begint met deze oriëntatiefase. Dat maakt het (gratis) intake gesprek veel gestructureerder en daardoor zinvoller. Voor het intake gesprek kom ik graag naar je toe. Mocht de afstand een belemmering vormen, dan is een telefonische intake het alternatief. In het intake gesprek zullen de volgende zaken aan de orde komen :

  • Je persoon/bedrijf/organisatie of instelling

    Om zo goed mogelijk aan te sluiten bij je wensen, zal ik proberen om een beeld te krijgen van je persoon, bedrijf of organisatie. Dit onderdeel levert ook een aantal trefwoorden op waarop je website bij zoekmachines (zoals Google) gevonden zal worden.

  • Je verwachtingen en doelstelling

    Wat is uw doelgroep en wat wil je bereiken met uw website? Hoe gaat je website bijdragen aan de resultaten van je organisatie? Hoe gaan je klanten je website vinden?

  • Je wensen

    Heb je zelf al wensen voor de website, qua uitvoering en technische functionaliteit?

  • De mogelijkheden

    Niet al je wensen zullen (binnen het budget) gerealiseerd kunnen worden. Maar soms zijn er verschillende alternatieven waaruit gekozen kan worden.

  • Inhoud

    Hier maken we samen een globale indeling, zodat duidelijk wordt wat er allemaal op de website moet komen en hoe deze informatie wordt gerangschikt. Belangrijk: wat wordt het centrale aanbod op de website en hoe draagt dat bij doelstelling?

  • Vindbaarheid

    Zelfs de mooiste website is waardeloos als er geen bezoekers komen om klant te worden. Hoe gaan bezoekers je website vinden? Wat zijn je zoekwoorden en wat wordt je domeinnaam?

  • Uitstraling

    Hier komen bijvoorbeeld kleur, lettertype en aansluiting bij uw huisstijl aan de orde. Misschien vind je inspiratie bij bepaalde websites, of kun je voorbeelden aanwijzen wat je echt helemaal niet wilt.

Werkwijze fase 2 : Prijsopgave

Vervolgens doe ik een prijsopgave, en op basis daarvan kun je beslissen of je wel of niet met mij in zee wilt gaan.

Werkwijze fase 3 : Eerste ontwerp

Daarna maak ik een eerste ontwerp (vaak is dat binnen een paar dagen klaar). Dat ontwerp is online te bekijken, zodat je er commentaar op kunt leveren. Omdat het ontwerp online staat, is het ook mogelijk om hierbij anderen te raadplegen. Het commentaar dat je levert, is voor mij weer input om eventuele wijzigingen door te voeren. Zo ontstaat je eigen website waar je helemaal tevreden mee bent.

Werkwijze fase 4 : Definitieve oplevering

Pas als je helemaal tevreden bent, sluit ik het project af. Als je het prettig vindt, kom ik bij je langs om te laten zien hoe je de website kunt bijwerken. Pas daarna verstuur ik de rekening voor het afgesproken bedrag. Geen verrassingen, geen kleine lettertje, gewoon zoals afgesproken. Na betaling bent je de eigenaar van de gemaakte website. Wil je later nog kleine wijzigingen, dan doe ik dat gewoon. Voor grote(re) aanpassingen krijgt je vooraf een prijsopgave.

Vraag een offerte aan voor een nieuwe website

Ah webdesign Werkwijze

Vraag een offerte aan...

Klik hier