De Contact Pagina

De contact pagina is een van de belangrijkste onderdelen van de website. Immers na het hele proces van website design, marketing en zoekmachine optimalisatie is het toch de bedoeling dat de bezoekers van je website met je in contact komen.

De contact pagina is een van de belangrijkste onderdelen van de website. Klik om te Tweeten

Dat contact met u, verandert bezoekers van in klanten van je bedrijf. Het is daarom van het grootste belang dat de bezoekers van je website je makkelijk kunnen bereiken. Een goede contact pagina heeft daarom altijd de volgende vier elementen :

Een kaart

Iedere website moet een kaart bevatten waarop de vestigingsplaats staat aangegeven. Niet iedereen houdt er van om zaken te doen per email of de telefoon. Sommige mensen willen gewoon langskomen om iemand te spreken. Doet je zelf veel van je zaken over het internet, dan is het een bewijs dat je een echt bedrijf hebt, en dat er niets te verbergen is.

Basis informatie

Het klinkt heel elementair en eigenlijk is het dat ook. De basisgegevens van je bedrijf moeten makkelijk te vinden zijn, en uiteraard dienen die gegevens volledig te zijn. Denk daarbij bijvoorbeeld ook aan het inschrijvingsnummer bij de kamer van koophandel.

Links naar Social Media

sociale media voor je nieuwe websiteHet is voor (bijna) ieder bedrijf van belang om tenminste een Facebook- en een Twitter account te hebben. Veel mensen gebruiken deze media om contact te houden met personen en bedrijven waarin ze geinteresseerd zijn. Zorg er dus voor dat je daar ook te vinden bent. Zet je Facebook- en Twitter gegevens duidelijk op de contact pagina.

Contact formulier

Het contact formulier op de website is eigenlijk een online versie van je voicemail. Als bezoekers van je website een korte vraag willen stellen dat kunnen ze dat formulier gebruiken. Daarmee zeggen ze eigenlijk : “He, ik ben geïnteresseerd in je bedrijf, je diensten of producten. Hier zijn mijn gegevens. Neem contact met me op!” Een goed contactformulier vraagt daarom minstens om een naam, email adres, en een korte boodschap. Als je meer gegevens vraagt, dan kan dat juist weer afschrikken.

Al deze gegevens hoeven niet bij elkaar te staan op één contact pagina. Een deel van deze elementen kunt je in de onderbalk (footer) van de website plaatsen. Dan zijn die gegevens te zien op iedere pagina van de nieuwe website.

voorbeeld tap to call buttonTenslotte : als je website geschikt is voor smartphones, dan is het nog belangrijker dat je contactgegevens snel te vinden zijn. Een “Tap to Call” button is dan erg belangrijk. Dit is een knop waaronder het telefoonnummer van je bedrijf is geprogrammeerd, zodat je met één druk op de knop gebeld kunt worden. Uiteraard werkt zo’n knop niet op een gewone computer of laptop.

 

About Albert Hoogendoorn

Albert Hoogendoorn is de eigenaar van AH Webdevelopment, een jong bedrijf dat wordpress websites en webshops maakt voor (veelal startende) ondernemers, zzp-ers, particulieren en non-profit organisaties. Vraag een offerte aan. | Neem contact met me op.

No Comments

Be the first to start a conversation

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *